søndag 25. november 2012

Julebestillinger

Hei og takk for sist!

Jeg fikk en hyggelig bestilling på pyntede fyrstikkesker samt noen dekorerte lys. Jeg har ikke vært så ivrig på kortfronten i høst, det går fremdeles mes i strikking, så det var godt med en konkret bestilling som fikk meg igang. Det er jammen ikke lenge igjen til jul, så jeg bør begynne med julekortene også snarest!

Når man dekorerer fyrstikkesker får man brukt opp endel papirrester. De fleste eskene er lagd av to små fyrstikkesker satt sammen. Jeg har brukt digitale motiver fra bydigitalpaper på etsy. Det er så mange flotte motiver å velge mellom og de blir kjempefine når jeg skriver dem ut på Letraset cartrigde paper (som jeg ellers bruker til å fargelegge stemplede motiver på med Promarkers og Copic sketch markers).

 
Fremgangsmåten på å dekorere stearinlys har jeg funnet hos Mariannes papirverden. Jeg strever endel med å få skrevet ut på silkepapir, men etter noen mislykkede forsøk blir det til slutt noen motiver jeg kan bruke. Så bruker jeg strykejern med matpapir imellom motivet og jernet for å smelte det inn i stearinen. Det fungerer fint å bruke lysene, papiret blir stående litt opp og kan rives av underveis. Men pynt som blomster, blader og papir må selvsagt fjernes før bruk. Hvis man har råd å ta de i bruk, de er nemlig veldig fine som dekorasjon ;)

 
Flotte vintage julemotiver.


 
Dette søte motivet ble min favoritt!

 
Her har jeg brukt kraftkartong. All kartong er stanset ut med
Nestabillities dies. Denne er Labels nineteen.

 
Likte fyrstikkeskene så godt at jeg muligens må lage noen selv for å stikke
med i diverse julegaver ;)
 
Hilsen Maja

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar